Call-Center Live

Uzura anvelopelor

Legislatia europeana prevede care este profunzimea legala a santurilor anvelopelor si unde trebuie situat  indicatorul de uzura. In general aceasta profunzime este de 1,6 mm, dar poate sa diefere putin in functie de legislatia fiecarei tari europene in parte. Aceasta profunzie minima este necesara pentru ca apa sa poata fi evacuata eficient, de catre anvelope.

Indicatorul de uzura, care apare inscriptionat pe marea majoritate a anvelopelor, este cel care ii aminteste soferului sau mai bine zis, il atentioneaza, ca anvelopele trebuie schimbate.

Uzura anvelopelor se poate masura si altfel. Gravarea mai multor cifre pe banda de rulare, care daca dispar in timp, indica uzura pneului. In caz de uzura, se modifica si culoarea cauciucului intern in orange fluorescent.

In comert se gaseste si o asa numita rigla de masurare a uzurii, a pronfunzimii acesteia, care va paote fi de mare ajutor.

In caz de uzura anormala a pneurilor, trebuie sa aflati cauza. O presiune neadecvata in anvelope poate determina uzura excesiva a cauciucurilor, fie ca e prea mare, fie ca e prea mica, rezultatul poate fi dezastruos pentru pneuri. De asemenea, problemele de mecanica, legata de paralelism, echilibrare, suspensie sau transmisie, pot contribui la scurtarea duratei de viata a anvelopelor.

In cazul uzurii excesive a extremitatilor benzii de rulare, inseamna ca fie presiunea este prea mica, fie pneurile nu au fost permutate in ultima vreme, sau ati luat un viraj la viteza prea mare sau ca jantele si cauciucurile folosite nu sunt compatibile.

Uzarea excesiva a centrului benzii de rulare, denota ca presiunea din pneuri este prea mare.

Daca uzura este mai semnificativa doar pe una dintre fetele anvelopei trebuie sa permutati anvelopele, sau sa verificati paralelismul rotilor.

Uzarea unui anumit loc de pe banda de rulare, indica stare necorespunzatoare in care se afla  piesele de legatura si de suspensie sau trebuie sa aveti in vedere echilibrarea anvelopelor, putand fi o problema din cauza aceasta, sau ati pornit masina sau ati franat prea brusc si presiunea nu este cea optima in pneuri.

Uzura pe diagonala a anvelopelor se intampla din cauza nealinierii rotilor sau indica o presiune prea mica in pneuri si neechilibrarea anvelopelor sau permutarea acestora nu a fost facuta la timp.

Probabil ati observat ca punctul comun al tuturor acestor probleme de uzura este lipsa de aliniere a rotilor.

Vreau sa exemplificam cateva detalii despr VAI, indicatorul vizual de aliniere.

Acesta nu reprezinta altceva decat un sistem care va ajuta in reperarea oricarei probleme de paralelism, intervenind in prevenirea uzurii excesive. Nu implica folosirea unui sistem electronic. Cuprinde 5 perechi de lamele de cauciuc, aflate la nivelul extremitatilor anvelopei. Dupa parcurgerea a catorva mii de kilometri, aveti de comparat indicatorii gravati  la o profunzime de 1 pana la 4mm si puteti identifica o problema, daca uzura este aceeasi sau nu de o parte si de cealalta a osiei.  indicator visual de aliniere vai

Siguranta pasagerilor din vehicule este cea care primeaza, pe langa toate teoriile pe care le dezbatem in aceste articole.

Conduceti prudent si evitati franarile si accelerarile bruste!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

preloader