Call-Center Live

Designul benzii de rulare a anvelopelor

Cu siguranta ati observat ca anvelopele au design diferit. Sculpturile de pe banda de rulare a fiecarui cauciuc sunt cele responsabile de performatele pneului, performante in ceea ce priveste aderenta de sosea, in principal.

Vorbim aici de 3 tipuri de profiluri: simetric,  asimetric si direcțional

Cel simetric este pretabil  pentru deplasari scurte, ca de exemplu naveta serviciu –acasa,fiind ideal  pentru masinile citadine, compacte.

Avantajele acestui tip de profil al benzii derulare sunt diverse, iar cel mai important lucru este rezistenta mare a avelopelor respective. Sunt de asemenea foarte economice, ofera un condus extrem de confortabil, iar legat de tinuta de drum cu siguranta nu veti avea nimic de obiectat. Si in plus acest tip de profil al benzii de rulare contribuie la amelioararea longevitatii pneului.

Printre inconveniente se numara motricitatea de nivel mediu. De asemenea aceste pneuri nu va vor ajuta sa rezistati in fata acvaplanarii.

Anvelopele cu profil simetric se pot monta in oricare sens, nu are importanta asupra caracteristicilor si comportamentului ulterior al pneului, modul de montare. Le gasiti pe piata in dimensiuni mici, de la 13 la 15 inch.

Profilul asimetric, asa cum probabil banuiti, este conceput pentru masinile total opuse ca si concept, fata de cele care ruleaza cu pneuri cu profil al benzii de rulare simetric. Prin urmare profilul asimetric se preteaza pentru masinile mari, berline, incapatoare sau chiar pentru cele folosite in competitiile sportive.

Se remarca fata de restul anvelopelor, prin faptul ca sunt silentioase, in timpul condusului. Confera un drenaj optimal, fiind ideale si foarte rezistente la acvaplanare. Ofera conducatorilor uto si masinii evident o stabilitate mult peste medie, pe sosea. Are si cateva inconveniente bineinteles, dar probabil sunteti obisnuiti, ca nu puteti primi performanta si confort, fara ca sa platiti pe masura.

Flancurile sunt suple in cazul acestor anvelope, conferind o rezistenta mica la socuri. Sunt mai putin econoomice, evident, sunt montate pe masini mai mari. Si evident ca pretandu-se chiar si pentru masinile sport, fiind folosite la viteze mult peste medie, au si o durata de viata mai mica.

In cazul acetsora trebuie sa fiti atenti la sensul de montare al pneului. Veti gasi inscriptionat pe fiecare flanc al anvelopei, indicațiile « outside » și « inside », fiind indicat si sensul de montare.

Sunt mai mari decat cele simetrice, si le gasiti in dimensiuni de 15 pana la 19 inch.

 

 

 

Profilul direcțional  este folosit pentru autovehiculele puternice.

Au foarte multe avantaje, insa si incovenientele sunt pe masura. Ofera o excelenta motricitate, pe zapada se comporta exemplar, tinandu-se pe drum fara emotii pentru sofer, la acvaplanare anvelopele cu profil directional au o rezistenta crescuta, sunt aderente chiar si pe solul umed, au o tinuta de drum impecabila, indiferent de viteza afisata in bord.

Cum v-ati asteptat, nu sunt deloc economice, avand flancurile suple, pretandu-se pentru viteze mari, nu au rezistenta la socuri, se uzeaza mult mai repede.

Pentru montare urmariti directia sagetii inscriptionata pe flancul pneului. Ceste anvelope pot fi permutate vertical exclusiv, in directia față – spate și invers.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

preloader