Call-Center Live

Cat de tare sa umflati anvelopele?

Detalii legate de presiunea ideala pentru anvelopele dumneavoasta puteti afla citind manualul de uilizare al autovehiculului, pe clapeta rezervorului de combustibil sau in cazul masinilor mai noi, sunt lipite afise pe portiera soferului.

Adapatrea presiunii in pneuri se face tinand cont de conditiile de drum, sau de modul de utilizare al vehiculului. Pentru masinile cu sarcina normala este necesara o anumita presiune in cauciucuri, pentru cele incarcate alta presiune, sau daca urmeaza sa rulati pe autostrada, trebuie sa va adaptati si presiunea in anvelope.

Verificare apresiunii in pneuri se face la rece. In situatia in care ati rulat mai mult de 5 km si pnurile sunt deja calde, daca verificati presiunea, trebuie sa adaugati inca 0,3 bar la presiunea rezultata. Totui e bine sa verificati presiunea la rece, cu prima ocazie posibila.

Daca umblati la pneuri, aveti grija ca supapele sa fie asezate la locurile lor, fiindca acestea asigura etanseitatea si mentin presiunea in anvelope.

Nu uitati, o presiune necorespunzatoare va poate pune in pericol pe sosea.

In situatia in care anvelopele dvs au o presiune mult prea mică, acest lucru conduce la distrugerea pneului, la uzarea excesiva a acestuia. Mai mult dacat atat, folosirea indelungata a pneurilor cu o presiune prea mică conduce la supraîncălzirea anvelopelor si riscati ca acestea sa  explodeze.

Nici cu presiune prea mica, dar nici prea mare presiune nu ajuta anvelopele.

Pneurile umflate mai mult decat este necesar conduc la uzara excesiva a centrului benzii de rulare.

Ca regula generala, verificarea presiunii in pneuri se face cel putin o data pe luna, la rece neaparat.

Pentru a fi prevazatori, verificati si roata de rezerva si inclusiv presiunea in aceasta roata, pentru a va putea folosi de ea, in caz de necesitate. Fiti prevazatori si precauti si veti fi mereu in siguranta pe sosele si nici nu veti risipi bani pe schimbarea anvelopelor prea des. Pneurile ingrijite pot fi folosite mult si bine.

Cei mai multi dintre producatorii de anvelope au inclus si un manual de folosire sau cel putin un autocolant pus pe pneu, care contine toate datele legate de presiunea corespiunzatoare cu care este bines a ruleze masina dvs.

Cel mai bine pentru dvs ar fi sa aveti acasa un manometru cu care sa verificati presiunea din roti, la rece. Deoarece in functie de distant de acasa pana la prima statie de benzinarie, pneul se poate incalzi sia tunci verificarea presiunii nu mai este atat de exacta.

 

Daca vreti performanta din partea anvelopelor dvs, verificati-le la timp.

Nu uitati ca presiunea din roata are rol decisive in realizarea aderentei la sol. In functie de cat e de umflata roata sau de dezumflata, atat de mare este sau nu suprafata de contact cu solul.

Pneurile se pot dezumfla in cazul in care rulati cu viuteza excesiva, distante mari.

Presiunea necorespunzatoare va poate incurca in mentinerea directiei autovehiculului dvs. Lucru ce poate conduce la accidente nefericite. In concluzie, vorbim de un lucru atat de simplu, mentinerea presiunii corespunzatoare in roti, iar nerespectarea acestui lucru va poate cauza neplaceri urate sau va poate pune in pericol pe sosea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

preloader