Call-Center Live

Aparitia fisurilor și a uzurii anvelopelor

Am tot repetata acest lucru si in articolele precedente, dar vreau sa ma subliniez inca o data, fiind un detaliu foarte important. In momentul in care profunzimea sculpturii de pe banda de rulare a anvelopei, scade sub 1,6 mm, aceasta trebuie schimbata, neaparat, deoarece calitatile si performantele pneului sunt afectate si nu va mai puteti baza pe acestea.

Unele cauciucuri au trecuta o data de fabricatie, si pe multe este indicat faptul ca trebuie schimbate dupa trecerea a cinci ani, de la fabricatie.

Trebuie sa stiti ca in primul rand durata de viata a anvelopei, tine de cum o ingrijiti, de viteza cu care rulati si de conditiile meteorologice. Asadar sunt multe aspecte care determina durata de viata, nu numai faptul ca s-au scurs cinci ani de la data fabricatiei.

Folosit in conditii optime, un pneu poate fi folosit mai mult de 5 ani si puteti rula cu el, chiar mai mult de 60.000 km.

Cresterea duratei de viata a anvelopei implica cateva detalii importante, dar usor de indeplinit.

Presiunea din pneuri trebuie sa fie cea optima, tot timpul, prin urmare trebuie verificata constant.

Rotile trebuie aliniate perfect. Trebuie sa fie indeplinite standardele de paralelism intre roti.

De asemenea cauciucurile se schimba intre ele, dupa parcurgerea a 10.000 km.

Automobilul trebuie parcat cat mai departe de razele soarelui, intr-un loc racoros, insa lipsit de umiditate.

Chiar daca respectati toate aceste lucruri cu sfintenie, trebuie sa va asteptati ca la un moment dat, cauciucurile sa cedeze.

Fisurile benzii derulare si uzura sculpturilor de pe aceasta se datoreaza conditiilor dificile pe care le are de indurat cauciucul. Pornind de la variatii mari de temperatura, conditii dintre cele mai diverse de rulare, cu citeze mari, accelerari si franari bruste. Fiecare anvelopa are un lac special cu care este invelita, inainte de a fi data spre folosire. Cu toate acestea, la un moment dat acest lac nu mai poate face fata conditiilor dificile.

Degradarea cauciucului urmeaza mai multe stadii, intai isi pierde elasticitatea, apoi incet incet apar si fisurile.

Probebil va intrebati ce legatura au fisurile cu siguranta dvs, caci pana la urma acest lucru va intereseaza, caci atatat timp cat cauciucul e intreg, nu va impiedica nimic sa nu il folositi.

Aceste fisuri, daca nu sunt de profunzime, nu va afecteaza la sofat, insa aparitia a tot mi multe astfeșl de fisuri in cauciuc, denota ca acesta este foarte uzat si deteriorat si prin urmare nu va mai puteti baza pe el si nu va puteti simti in siguranta, circuland cu acesta.

In momentul in care performantele cauciucului au scazut, singura solutie viabila este schimbarea acestuia, pentru a va bucura de fiecare moment, cand va deplasati cu familia in excursii, sau chiar pentru drumul pana la serviciu si inapoi acasa, trebuie sa indepliniti toate conditiile de siguranta in trafic.

Pentru schimbarea pneurilor, gasiti detalii in articolele dedicate acestui aspect, de la alegerea, pana la montare si presiunea optima de rulare, in fucntie de conditiile de mediu si trafic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

preloader