Call-Center Live

Aderenta anvelopelor

Este firesc ca toti sa ne dorim o anvelopa care sa ofere o tractiune buna tot timpul, in orice conditii meteo, sa fie extrem de rezistenta si durabila si nu foarte scumpa. Din pacate, o singura anvelopa nu poate ingloba chiar toate caracteristicile pe care le cautam , intrucat la un moment dat devin contradictorii.

Structura anvelopelor este adaptata conditiilor de drum si cum acestea se modifica de la un sezon la altul, este firesc ca aceste schimbari sa se reflecte si in structura cauciucului.

Daca vorbim despre structura propriu-zisa a unei anvelope si de suprafata sa, la nivel microscopic, aceasta nu are o suprafata neteda, ci suprafata cu varfuri zimtate despartite de vai adanci. Aceasta structura vine ca o completare la suprafata carosabilului, care nici ea nu e neteda. Pentru ca zona de contact dintre masina si drum sa fie cat mai mare, cauciucul trebuie sa fie moale, dar rezistenta, astfel ca pentru durabilitate cauciucul va fi ceva mai rigid decat in varianta sa ideala.

Pentru a-si pastra performantele si pe timp ploios, anvelopele au caneluri care ajuta la evacuarea apei. Aceste caneluri sunt practic niste locuri goale, care nu ating carosabilul. Daca mai multa apa se acumuleaza in partea din fata a anvelopei, are loc fenomenul de acvaplanare. Controlul masinii este pierdut, iar riscul de a face un accident este foarte mare. Fiecare model de anvelopa are un punct critic de acvaplanare.

Cauciucul se intareste atunci cand temperatura scade, iar un cauciuc dur nu prezinta aderenta. A fost creat un amestec de cauciuc care sa reziste si temperaturilor scazute, insa acesta se uzeaza foarte repede la temperaturile ridicate ale verii. Se dovedeste a fi imposibila utilizarea unui singur cauciuc pe tot parcursul anului.

Aderenta este foarte importanta atat vara, cat si iarna, de aceea au fost concepute tipuri diferite de anvelope pentru cele doua sezoane, cu proprietati diferite. Cea mai mare provocare a reprezentat-o asigurarea aderentei pe timpul iernii, intrucat carosabilul se prezinta in doua variante: fie este acoperit de gheata, fie de zapada.

Aderenta pe gheata solicita o suprafata mare de contact a anvelopei cu carosabilul. Anvelopa trebuie sa aiba foarte multe mici crestaturi denumite striuri, care sa absoarba pelicula de apa care va fi eliberata de gheata sub greutatea masinii.

Aderenta pe zapada solicita cat mai multe margini ascutite si blocuri. Astfel, anvelopa pentru zapada va avea mici blocuri si margini ascutite.

Asadar, o anvelopa perfecta de iarna inglobeaza caracteristicile anvelopelor ideale pentru aderenta pe gheata si pe zapada, este un punct comun intre blocuri si striuri.

Pentru a face fata conditiilor diferite, anvelopele au si ele caracteristici diferite si producatorii vin in intampinarea posesorilor de autovehicule cu anvelope de iarna, de vara si all season. Aderenta cauciucurilor este un element cheie atunci cand vorbim de siguranta noastra si a familiei noastre atunci cand ne deplasam cu masina, de aceea este foarte important sa urmarim gradul de uzura al pneurilor, umflarea si presiunea periodic si sa ne asiguram ca masina ruleaza in conditii optime indiferent de conditiile meteorologice sau de sezon.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

preloader