Call-Center Live

Aderența anvelopelor

Siguranta! Siguranta! Siguranta!

Nu ar trebui sa ne oprim repede din a repeta acest cuvant. E cel mai important lucru, indiferent de ceea ce facem. Daca folosim masina, trebuie sa avem SIGURANTA ca este echipata corespunzator, pentru anu ne expune la pericole.

Daca vorbim de anvelope, pentru SIGURANTA dvs, acestea trebuie sa fie cat mai aderente. Optimizarea aderentei anveopelor este preocuparea majora a celor care lucreaza in dmeniu. Aderenta pneurilor poate varia de la 1 pana la 10, depinde de tipul de anvelope, dar mai sunt implicati in aceasta ecuatie si alti factori, precum, calitatea șoselei, tipul profilulu anvelopei si bineinteles ca si vremea, precipitatiile au un rol decisiv.

Astfel discutam de trei stari posibile ale solului, in fucntie de conditiile climatice. Poae fi uscat, idealul, umed, ori cu zapada.

Daca avem sol uscat, ceea ce toti ne dorim, e de preferat sa rulam cu anvelope netede, precum sunt cele din F1. Acest tip de anvelope mai poarta si denumirea de pneuri slick.

O aderenta mai buna cu solul implica si o suprafata decontact mai mare intre anvelopa si sosea, astfel ajungem la concluzia ca anvelopele mai largi sunt ideale, daca tinem la aderenta.

Insa aceste cauciucuri sunt premise doar in cazul soferilor de F1, pe circuit. Sunt total interzise pe drumurile publice. Exista pe piata o serie de anvelope semi-slick, care sunt si legale de altfel, sunt prevazute  cucâteva șanțuri si prezinta marele avantaj in privinta aderentei.

Asadar marele avantaj al acestor anvelope este  aderența. putem afirma cu tarie ca prcatic  mașina este lipită de șosea.

Exista si dezavantaje ale acestor cauciucuri insa. In situatia in care sasiul nu este destul de rigid, se poate  deforma.

E important sa gasiti echilibrul intre structura cauciucului, care poate fi mai puternică sau mai slabă și lățimea acestuia,  mai mare sau mai mică.

Mergem mai departe si analizam anvelopele si compotamentul lor in cazul solului umed. Aici nu mai avem nevoie de aderenta, ci este vitala capacitatea pneului  de a evacua apa, pentru a nu risca aparitia fenomenului de acvaplanare. In situatia de fata, sunt foarte importante sculpturile cauciucului. Cele mai eficiente sculpture, conform specialistilor, sunt cele in forma literei  V.

Din cauza acestor sculpture insa aderența are de suferit, fiindca latimea benzii este mult mai mica.

Solul inzapezit este de departe cel mai periculos, cel care conduce spre accidente dezastruoase uneori.

Sunt situatii cand este imperios necesar a fi folosite lanțurile de iarnă si  cauciucurile cu ținte. Daca temperature scade sub nivelul de 10°C, anvelopele de iarna sunt indispensabile. Echiparea masinii corespunzator sezonului rece tine de SIGURANTA noastra a tuturor.

Anvelopele de iarna au prevazute aceste sculpturi in forma de lamella, ajutand in realizarea aderentei cu solul.

Luati-va anvelopele potrivite si scapati de stress indifferent de ce drumuri si conditii climatic se ivesc in fata dvs.

Nu uitati de un mic detaliu, dar care va poate scapa de o cheltuiala in plus. Anvelopele de iarna se uzeaza daca sunt folosite si in extra sezon. Daca vreti sa va bucurati de ele pentru o perioada mai indelungata, folositi-le cat este nevoie doar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

preloader